dijous, 18 d’octubre del 2012

Sitges 2012 - Primera Part


Enguany he pogut gaudir del festival gràcies a Guia del Ocio i Medium Hoteles. Un abonament Matinée i una estància al hotel Medium Sitges Park durant els 10 dies de la durada del festival. A més amb esmorzar buffet, per anar pel món ben alimentat.




En un post posterior tinc intenció de parlar del restaurant del hotel i les seves patates braves.

Sota aquestes agradables condicions he vist fins a 43 pel·lícules. Com es pot imaginar del tot variades. I a vegades, degut al cansament, no en les millors condicions. Per tan, com gairebé sempre passa en un festival la valoració pot resultar esbiaixada envers aquelles que tenen un ritme més elevat o bé si és la primera del dia, on suposadament estàs més descansat, o la sisena, on com sigui un pel contemplativa, has begut oli.


A més també juguen les expectatives amb el que les vas a veure, el que explicaria, en part, la mala valoració de Lords of Salem o Motorway.

Com tota classificació és tan sols una idea, un punt de partida i no és ni molt menys inamovible, doncs molts cops dubtava si pujar o baixar o una pel·lícula. O els típics sense contrasentits finals, com pot ser que aquesta pel·lícula estigui al mateix nivell que aquesta altre, etc...

I ja no parlem si la faig en un altre moment. Però aquí està:

Excel.lents (7 - 16%)
                Looper
                The Cabin in the Woods
                Nameless Gangster: Rules of the Time
                Robot & Frank
                The Impossible
                Sightseers
                Seven Psycopaths
Bones (14 - 33%)
                El Cuerpo
                Holy Motors
                Iron Sky
                Maniac
                Room 237
                El Bosc
                The Thieves
                Safety Not Guaranteed
                A Fantastic Fear of Everything
                Berberian Sound Studio
                Antiviral
                Grabbers
                Rurouni Kenshin
                Wu Xia (Dragon)
Normals (18 - 42%)
                John Dies at the End
                Aftershock
                Motorway
                Outrage Beyond
                Cosmopolis
                The Wall
                Tai Chi Zero 3D
                Robo-G
                Hotel Transilvania 3D
                Juego de niños
                The Tall Man
                Invasor
                E.T. The Extraterrestrial (versió restaurada)
                El alucinante mundo de Norman
                Chained
                Sinister
                Wolf Children
                The ABCs of Death
Fluixes (3 - 7%)
                Blood-C: The Last Dark
                The Lords of Salem
                The Weight
Detestables (1 - 2%)
                Dario Argento Dracula 3D



El gran Bluf

Dario Argento Dracula 3D : Que una pel·lícula tan sols susciti reaccions quan surten els pits de la protagonista en pantalla, per molt que sigui en 3D i sigui Asia Argento, ja parla a les clares de les seves qualitats. Ens quedem amb els pits, amb alguns tocs gore, i l'aparició sorpresa cap al final del film.


El Debat

The Lords of Salem - Berberian Sound Studio - Holy Motors

En aquesta edició, augmentat el debat per la immediatesa que suposen les xarxes socials, han hagut sobretot dos pel·lícules que han acumulats detractors i defensors a parts iguals.

Al acabar la projecció matinal de The Lords of Salem, es van sentir forces xiulets, i algun aplaudiment més aïllat. En aquest cas, jo em sento més aprop dels detractors, no tan perquè consideri que la pel·lícula és un desastre, sinó com les expectatives que tenia posades en la última proposta del Sr. Rob Zombie. Per mi li manca el caràcter emocional que li sobra a altres propostes seves, aquella mala llet que destil·laven. Aquesta és una proposta més clàssica però la trobo més buida.

En l'altre banda, malgrat no agradar-me la seva resolució, si que vaig trobar la proposta de Berberian Sound Studio força interessant.

En menor mesura Holy Motors, també va suscitar algun petit debat, però a la fi, és la guanyadora absoluta del palmarès del festival. Per la meva banda mereix un segon visionat més descansat.


Expectatives Assolides

Looper - The Cabin in the Woods - Lo Imposible

Aquestes tres pel·lícules arribaven al festival amb molt bones critiques. Todd Brown deia a Twitch de Looper, de ser una de les millors pel·lícules de ciència ficció dels últims temps per sobre Moon, i Source Code. Sens dubte és un gran pel·lícula que m'ha deixat amb ganes de tornar a veure-la. I aprofitar perquè no, un nou gadget de marketing de Rian Johnson, el seu director. Ha gravat un àudio comentari per baixar, passa'l al reproductor mp3, i tornar a veure la pel·lícula per segon cop. diu que es un audiocomentari més tècnic i que no sortirà en la publicació del DVD/Blu Ray. Podeu trobar-lo aquí en angles òbviament.

Les altres dues pelis també han satisfet les expectatives creades desprès de llegir molt bones crítiques. El final de The Cabin es tremendo, i Lo imposible és una peli altament emocional, hi ha gent que no li ha agradat com buscava el sentiments, però a mi m'ha agradat i es un producte impecable. L'actuació de Tom Holland, present a Sitges, és memorable.


Aquesta setmana hem tingut la noticia que The Cabin in the Woods finalment no arribarà a les nostres sales, i s'estrenarà directament en DVD. La noticia ha generat certa polèmica a twitter. És una peli que es va gaudir molt al festival, doncs precisament és bastant festivalera.


Les sorpreses agradables

Sightseers - Robot & Frank - El Bosc

Sightseers del britànic Ben Wheatley, també present amb Down Terrace, la seva opera prima, que es podia recuperar aquesta setmana a la filmoteca. Divertida i amb molta mala llet. A recuperar.

Em declaro fan del accent de Matarranya (Terol) emprat pels actors a El Bosc, com molts que també l'han elogiat. La pel·lícula està basada en la guerra civil espanyola, transcorre principalment a un mas, i el toc fantàstic està present, però la historia es centra més en la relació entre tres dels personatges. El gir fantàstic pot descol·locar però a mi em va agradar i sorprendre agradablement, poder pel fet xovinista de ser una producció d'aquí, però reconec que hi ha situacions al límit.

Per últim Robot & Frank és una pel·lícula apta per tots els públics, d'aquelles sempre agradables de veure, un avi amb principis d'Alzheimer, rondinaire i el robot que el seu fill li regala per tal que el cuidi.



To Be Continued.

2 comentaris:

  1. Bon dia senyor,
    gràcies per la "review" i puntuació de pelis de Sitges 2012. Penso imprimir-la i consultarla cada vegada que vagi fent algun visionat :-)

    És molt d'agrair una llista així, més si coneixes els gustos de la persona que l'escriu.

    1 abraçada !
    Jose

    ResponElimina